Marketing rekomendacji – skuteczność potwierdzona badaniami

Marketing rekomendacji jest dla wielu osób jeszcze mało znany, ale jego skuteczność  została potwierdzona w wielu badaniach. Poniżej przedstawię kilka statystyk, które powinny przekonać o atrakcyjności tej formy działań promocyjnych w zestawieniu z innymi rodzajami marketingu.

9 na 10 osób największym zaufaniem darzy bezpośrednie opinie  osób ze swojego otoczenia. Rekomendacja członka rodziny, znajomego albo kolegi z pracy jest dla nas bardziej wiarygodna niż przekaz reklamowy. Tradycyjnym formom reklamy jak reklama telewizyjny, radiowa albo w prasie ufa mniej niż 50% konsumentów. Konsumenci są znudzeni nachalnym przekazem i szukają odmiany. Marketing rekomendacji jest tym, co zaspokaja ich potrzeby.

Zaufanie w prosty sposób przekłada się na zakupy. 92% mężczyzn i 95% kobiet stwierdziło, że dokonało zakupu pod wpływem opinii przyjaciela. 61% osób twierdzi, że używa takich produktów jak ich znajomi.

Marketing rekomendacji sprawia, że pozytywna informacja o produkcie rozprzestrzenia się w postaci fali rekomendacji. Zastosowanie takich działań ma duże znaczenie szczególnie w sytuacji, kiedy chodzi o nowych produkt na rynku, który nie jest jeszcze powszechnie znany. Rekomendacje liderów opinii pozwolą mu zyskać stałe miejsce w świadomości konsumentów.

Jednak to nie wszystko. Działania Word Of Mouth są użyteczne również w przypadku, kiedy myślimy o zmianie pozycjonowania marki. – na przykład jeśli planujemy odmłodzić nasz wizerunek. W takiej sytuacji przeprowadzamy kampanię dedykowaną odpowiedniej grupie docelowej.

Jeśli marka z jakiegoś powodu nie jest dobrze postrzegana możemy również podjąć działania w celu naprawy tej sytuacji. Redukcja negatywnego WOM o 2%, generuje wzrost udziałów w rynku o 1%.

Jak widać marketing rekomendacji jest uniwersalnym narzędziem, które może sprawdzić się w wielu sytuacjach. Warto zastanowić się, jakie dokładnie mamy oczekiwania. Znajomość potrzeb klienta pozwala agencji marketingu rekomendacji przygotować unikalną propozycję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>